2019. már 20.

Ady üzent, láttad?

írta: Martensmesék
Ady üzent, láttad?

pexels-photo-1157151.jpegA magyar kultúra rengeteg tehetséges írót, költőt vonultat fel, napjainkban mégis nagyon alacsony az olvasás népszerűsége. Az Eurostat 2018-as felmérése szerint a magyarok mindössze 10%-a olvas könyvet rendszeresen. Mikor vettetek a kezetekbe utoljára egy regényt vagy verses kötetet? Ha gondolkozni kell a válaszon, akkor túl rég. Többek között ezen szeretne változtatni a most indul MyPoetry kampány.

„Célunk, hogy a költészet valóban maradandó legyen minden generáció számára. Már az iskolások is értékként tekintsenek irodalmunkra, szívesen olvassanak verseket, élményként éljék meg a kötelező irodalmak olvasását is” – nyilatkozták a honlapjukon.

mypoetry.jpgÉs hogyan szeretnék elérni mindezt? A főváros 30 pontján helyeztek el plakátokat, melyek híres költőink klasszikus verseit idézik – Messenger-üzenetek formájában. Találkozhatunk Adyval, Radnótival és Kosztolányival is. A kampány célközönsége elsősorban a tizenéves korosztály, az ő megszólításuk, buzdításuk a cél, de a kreatív, humoros poszterek az idősebb korosztályt is elgondolkodtatják. A honlapon csak néhány plakátot mutattak be, de a 30 helyszín listája bárki számára elérhető, így bátran felkereshetjük őket. „Hisszük, hogy a mindennapjaink szerves részét képző közösségi média remek felületet biztosít célunk eléréséhez, mi több figyelemfelkeltő. A versek mai köntösbe öltöztetett megjelenítése azonban mit sem változtat azok értékén, mégis izgalmas, egyedi nézőpontból közelíti meg a verseket.” Ha a kampány eredménye nem is lesz egyből látványos, figyelemfelkeltő szerepének már biztos eleget tesz, hiszen kinek nem akad meg a szeme egy Messenger-beszélgetést mintázó plakáton? A hétköznapjaink által berögződött ösztönnek köszönhetően reflexből elolvasunk mindent, ami ilyen formában érkezik hozzánk, és a forma miatt személyesebbnek is érezzük, mint egy hagyományos reklámot vagy hirdetést.

A közelmúltban a Bookline is foglalkozott hasonló népszerűsítéssel, mely az olvasó réteget szólította megbookline.jpg elsősorban. A kampány az „És a te történeted hogy kezdődik?” címet viselte. „Amikor az első sor után tudod, hogy a sztori rólad szól. (…) Egy találkozás első, mindent eldöntő pillanata, ami aztán örökké elkísér - nekünk ezt jelenti egy könyv első mondata” – fogalmazták meg honlapjukon a nyereményjátékkal egybekötött felhívás lényegét. Ennek keretében arra buzdították olvasóikat, hogy kedvenc kötetük első mondát osszák meg velük a könyváruház honlapján, és a legnépszerűbbekből látványos, #elsőmondat címkével ellátott plakátok készültek.

A MyPoetry és a Bookline példáján felbuzdulva egy kihívást hoztunk nektek olvasás témában: 1 hónap, 1 könyv! Létrehoztunk egy Facebook-csoportot ezzel a címmel, melyhez bármikor, bárki csatlakozhat. Év végéig minden hónap elején ajánlunk nektek egy regényt, melyről elolvasása után lehetőségetek lesz a többi olvasóval megvitatni a benyomásaitokat, véleményeteket. Ezen kívül buzdítunk titeket arra is, hogy mutassátok be kedvenc könyveteket egy ajánló formájában, melyekből a legjobban sikerülteket közzétesszük!

A márciusi olvasnivaló Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek című romantikus regénye lesz; tarts velünk, olvass velünk te is!

 

Képek forrása: myad.hu/mypoetry, instagram.com/booklinehu

 

Szólj hozzá

kampány vers olvasás kult regény Bookline olvasnijó martensmesék MyPoetry